• CLERGUE I EL BUFO, EL (IDEES ASSAIG BREU 3)

    UNA APROXIMACIÓ CRÍTICA A L'ASSAIG PERIODÍSTIC

    CAMATS, RAMON ANGLE EDITORIAL ARTS Ref. 9788496103191 Altres de la mateixa col·lecció Altres del mateix autor
    «El clergue i el bufó», que ha obtingut una menció especial del jurat del Premi IDEES Assaig Breu en la seva primera edició (2002), és una reflexió sobre l'assaig breu tal com apareix en els mitjans de comunicació escrits: diaris i revistes, en forma d'articles d'opinió.L'autor examina els diversos ...
    Ancho: 130 cm Largo: 170 cm Peso: 250 gr
    Registra't i guanya punts amb totes les teves compres. Al comprar aquest producte, podràs obtenir fins a 8 punts, amb un valor de 0,40 € per a la teva propera compra.
    Sense Estoc - Consultar disponibilitat
    8,00 €
  • Descripció

    • Encuadernació : Rústica amb solapes
    • ISBN : 978-84-96103-19-1
    • Data d'edició : 01/07/2003
    • Any d'edició : 2003
    • Idioma : CAT
    • Autors : CAMATS, RAMON
    • Nº de pàgines : 96
    • Col·lecció : 3
    • Nº de col·lecció : 3
    «El clergue i el bufó», que ha obtingut una menció especial del jurat del Premi IDEES Assaig Breu en la seva primera edició (2002), és una reflexió sobre l'assaig breu tal com apareix en els mitjans de comunicació escrits: diaris i revistes, en forma d'articles d'opinió.

    L'autor examina els diversos topants de l'articulisme periodístic: la creativitat forçada, a partir de la qual esbossa una teoria del treball de l'escriptor; la limitació de l'espai que obliga a la condensació i, de retruc, els perills de la foscor i de la banalitat; la retòrica del discurs, entesa com a eina didàctica, com a font de plaer estètic i com a forma de persuasió i, per fi, la dialèctica de la veritat i l'opinió.

    La justificació del títol es troba en el seu elogi del bufó, model que personifica la crítica de les veritats establertes que fan pudor de cadaverina, enfront del clergue, símbol del dogmatisme. Així -diu l'autor- la ironia, la comicitat benvolent, l'humor i fins i tot la sàtira, que representen el punt de vista del riure, manifesten una visió del món més profunda i crítica que la més fulminant de les al·legacions.



    Ramon Camats i Guàrdia

    Nascut a Oliola, la Noguera, el 1963, és doctor en Filosofia per la Universitat Autònoma de Barcelona.
    Assagista, ha obtingut dos cops el premi «Josep Vallverdú» d'assaig, els anys 1997 i 2000, amb les obres «Les emocions del poder» i «El llegat d'Antígona» respectivament, publicades per Edicions 62.

    Membre del consell assessor de la revista «Transversal» de cultura contemporània, ha estat articulista de diversos diaris: «Diario de Lleida», «Nou Diari». «La Mañana», ha publicat diversos articles a la revista «Ilerda», al «Ressò de Ponent» i a «Lieux Littéraires» de la Universitat Paul Valéry de Montpeller; a hores d'ara escriu regularment a «Segre».
    Actualment treballa la Unitat de Formació Permanent del Professorat de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Lleida.

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.