• CONDICIO POSTMODERNA, LA (ASSAIG BREU 5)

    INFORME SOBRE EL SABER

    LYOTARD, JEAN FRANÇOIS ANGLE EDITORIAL FILOSOFIA Ref. 9788496103542 Altres de la mateixa col·lecció Altres del mateix autor
    25 anys d’un clàssic del pensament del segle XX.El llibre que va definir les tendències actuals.L’any 2004 se celebra el 25è aniversari de la publicació de «La condició postmoderna», una obra que va marcar una època. En aquest quart de segle, el llibre de Jean-François Lyotard (1924-1998) ha evoluci...
    Ancho: 130 cm Largo: 170 cm Peso: 250 gr
    Registra't i guanya punts amb totes les teves compres. Al comprar aquest producte, podràs obtenir fins a 12 punts, amb un valor de 0,60 € per a la teva propera compra.
    Sense Estoc - Consultar disponibilitat
    12,00 €
  • Descripció

    • Encuadernació : Rústica amb solapes
    • ISBN : 978-84-96103-54-2
    • Data d'edició : 01/03/2004
    • Any d'edició : 2004
    • Idioma : CAT
    • Autors : LYOTARD, JEAN FRANÇOIS
    • Traductors : PIPÓ COMORERA, JOAN/PONS I FORNELL, FRANCESC
    • Nº de pàgines : 192
    • Col·lecció : 5
    • Nº de col·lecció : 5
    25 anys d’un clàssic del pensament del segle XX.

    El llibre que va definir les tendències actuals.


    L’any 2004 se celebra el 25è aniversari de la publicació de «La condició postmoderna», una obra que va marcar una època. En aquest quart de segle, el llibre de Jean-François Lyotard (1924-1998) ha evolucionat tant que alguns no han dubtat a qualificar-lo de profètic. Tot i tenir molta cura a no fer «futurologia», Lyotard descriu i prescriu, de manera freda i desapassionada, les principals tendències en els camps de la societat i del saber contemporanis. En general, per «postmodernitat» cal entendre qualsevol revisió crítica del llegat del racionalisme il·lustrat. Algunes d’aquestes impugnacions consideren que el projecte modern està simplement exhaurit; altres, que només està inacabat i cal actualitzar-lo. La postmodernitat va aparèixer, doncs, com la consciència d’una determinada situació històrica i, en conseqüència, apuntava a qüestions que van molt més enllà del debat filosòfic de caire acadèmic.

    La condició postmoderna a la que es referia Lyotard, és encara la nostra pròpia condició? Aquesta primera edició en català de «La condició postmoderna» vol ser alhora un reconeixement del caràcter agosarat i innovador de l’obra i una constatació de la seva vigència.



    Jean-François Lyotard (1924-1998)

    Va ser un dels màxims exponents del postestructuralisme o antihumanisme francès. A partir de la publicació de «La condició postmoderna», els integrants d’aquest corrent de pensament (Foucault, Deleuze, Derrida, etc.) van ser identificats com a «postmoderns». Lyotard va ser membre del grup «Socialisme ou Barbarie», preocupat per criticar alhora el capitalisme i la deriva burocràtica del sistema soviètic, però va escriure les seves principals obres filosòfiques després d’haver abandonat la militància marxista. Professor durant molts anys de la Universitat París-VIII, Lyotard ens ha deixat una obra innovadora sobre una gran varietat de qüestions. Entre les seves obres cal destacar «Discurso, figura» (Gustavo Gili, 1979), «Economia libidinal» (Saltés, 1979) i «La diferencia» (Gedisa, 1988).

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.