Mireia Llinàs i Grau (Barcelona, 1963) és Magister en Lingüística per la University College London i professora titular d’universitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, on imparteix classes de gramàtica i sintaxi al Departament de Filologia Anglesa i de Germanística des de fa vint anys. La seva recerca s’enmarca dins del camp teòric de la gramàtica generativa i des de fa deu anys es dedica més concretament a investigar com aquesta teoria gramatical pot explicar l’adquisició de la llengua. A més a més, és mare de tres fills. Com arriben els nostres fills a la llengua catalana? Com aprenen les paraules, el significat de cada frase i la cadència amb què l’han de pronunciar? La parla dels nens és un altre llenguatge; quan s’expressen, els infants demostren una extraordinària i sorprenent creativitat lingüística: inventen mots nous, els combinen de maneres inesperades i sovint els donen significats insòlits. Abans d’aprendre a parlar com ho fem els grans, els nostres fills passen per un procés d’aprenentatge molt ric i molt interessant a tots nivells. Si els escoltem amb deteniment, trobarem un munt de processos fascinants per tots aquells a qui els agradi reflexionar sobre la nostra llengua. Mireia Llinàs i Grau ha escoltat els nens no només com a mare sinó també com a lingüista, n’ha seleccionat exemples curiosos i ens ofereix una col.lecció de reflexions sobre aquest procés extraordinari que és l’arribada a la llengua catalana dels nostres infants."El llibre Primeres Paraules pretén reflectir la riquesa de la parla infantil i la seva lògica interna. La riquesa del llenguatge dels nens petits és conseqüència de la seva creativitat lingüística, que els permet, per exemple, inventar paraules mai expressades per un adult. La lògica interna es manifesta en la manera com combinen els mots o com canvien els sons de les paraules dels grans que els envolten. El llibre conté un petit inventari d’exemples de tots aquests processos" Mireia Llinás