En aquest volum es recullen les ponències presentades a les VI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials, organitzades pel Departament de Didàctica de les Ciències Social de la UAB i desenvolupades al febrer del 2009 a la Universitat Autònoma de Barcelona. Les ponències reflecteixen els problemes, els reptes, les possibilitats i les estratègies per a l?ensenyament i l?aprenentatge de la construcció de les identitats a partir de la història, la geografia i les ciències socials en diferents països (Mostafa Hassani al Marroc; Carlos Arturo Sandoval a Colòmbia; Francisco Javier Dosil a Mèxic; Nadine Fink a Suïssa; Marc-André Éthier, David Lefrançois i Stéphanie Demers al Quebec). I les comunicacions i els pòsters mostren les diverses experiències d?aula i recerques que els docents estan realitzant al voltant d?aquest tema. Al final, hi ha una síntesi de les aportacions i els debats que es van produir durant els tres dies de les jornades. La realització de les jornades i l?edició d?aquest llibre han tingut el suport de l?Institut Municipal d?Educació de l?Ajuntament de Barcelona, de l?Institut de Ciències de l?Educació de la UAB i de l?ajut 2008ARCS200043 concedit per l?Agència de Gestió d?Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya per a l?organització de congressos i jornades científiques.